Karya

Karya

Selasa, 30 Mac 2010

BUKA BICARA DI ALAM SIBER

Sebagai pembuka bicara pertemuan pertama di alam siber dengan para perayau, saya akan mengutip kembali coretan yang pernah dinukilkan ketika bermastautin di England selama empat tahun empat bulan (Oktober 2000 hingga akhir 2004). Coretan itu asalnya tersiar dalam kolum saya berjudul "Emel dari Staffordshire" di portal pendidikan Sekolah.Com (telah lama mati tenggelam). Ketika itu, sebab mula saya menulis adalah atas permintaan sang editor portal berkenaan (menggelar dirinya Fakir Fikir). Seorang sahabat bersenang bersusah yang kini sedang mengaji PhD di Australia. Walaupun coretan-coretan itu sudah hampir sembilan tahun usianya, pada hemat saya, ada beberapa perkara yang terkandung di dalamnya, yang masih malar segar bertaut kait dengan kehidupan semasa. Harapan saya, ada sesuatu daripadanya yang boleh dijadikan sempadan dan teladan untuk siapa jua yang punyai lebihan waktu dan sudi menatapnya. Coretan-coretan itu akan mempunyai ceritanya tersendiri, dikekal mengikut gaya asalnya. Di samping itu, saya cuba untuk mencatat pengamatan peribadi terhadap isu-isu semasa atau harian yang difikirkan boleh diangkat untuk dikongsikan dan dimanfaatkan. permisi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan