Karya

Karya

Ahad, 17 Mei 2015

dendam orang politik (3): SERANGAN HENDAP DARI BEKAS MB TERENGGANU!

Ini dunia politik sepak terajangnya tiada batasan moral dan tidak mengenal musuh atau kawan. Serangan boleh berlaku dari sudut mana pun dan dari siapa jua. Orang yang pernah diangkat menjadi pembesar negeri dalam pemerintahan Barisan Dacing pun boleh kerkah dan bedal parti sendiri. Itu nampaknya berlaku apabila kuasa sudah tiada di tangan tapi mungkin dirasakan dirinya masih punyai peluang untuk dapat balik tampuk kekuasaan negeri dengan keberanian mendedahkan salah laku pucuk kepimpinan di Putrajaya.

Ini muslihat politik. Hakikatnya ini dendam orang politik. Sekali diberikan kuasa pemerintahan, apabila sudah gelongsor ke bawah dengan dakwaan paksaan, maka berpencak silatlah bekas pembesar untuk menunjukkan betapa silapnya langkah 'membuang dia' dan betapa bagusnya dia ketika pemerintahannya dulu tulus dan telus untuk kebajikan rakyat semata-mata!

Tiada lain yang ternampak oleh rakyat terbanyak - tak kira yang menyokong, yang membangkang dan yang duduk di atas pagar - selain membuka pekung di dada, meludah ke langit, dan menepuk air basuhan tangan yang tergenang di dulang!




 

1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam